دوره آنلاین
هدیهرایگان
ثبت‌نام

باسمه تعالی

توجه:

از آنجا که محتوای این دوره‌ها از طریق ارتباط با مسئولین محترم کانال و سایت حضرت استاد عابدینی تأمین می‌شود شما می‌توانید برای کمک به نشر و پیاده‌سازی تقریرات و تولید محصولات چاپی، از طریق مبالغ خیریه از این مجموعه با مبلغ دلخواه حمایت فرمایید. (‌لطفاً در توضیحات حتماً بنویسید مربوط به دوره‌های استاد عابدینی)

تذکر: مبلغ به تومان بوده و ثبت مشخصات اختیاری است.

تومان

توضیحات دوره:

برای دانلود و مشاهده کامل دروس باید به صورت رایگان ثبت نام فرمایید که پس از آن می‌توانید به تقریرات و فایل‌های صوتی و ویدئوها دسترسی پپدا کنید.
شرح تفسیر المیزان (۳): سوره بقره آیات ۱ تا ۳۹: استاد عابدینی

این دوره آموزشی جلسات ۳۲ تا ۸۹ شرح تفسیر المیزان را در بر می گیرد.

سال ۹۰ تا ۹۱ از جلسه اول تا جلسه ۵۳

شروع سوره مبارکه بقره از جلسه ۳۲ شرح تفسیر المیزان شروع می شود:

جلسه ۳۲ تا ۳۴

شروع شرح سوره بقره و غرض سوره

هدایت فطریه و ثانویه و توضیح انواع سه دسته افراد

آیات ۱ تا ۵ سوره بقره

صفحات ۴۳ الی ۴۷ ج۱ المیزان

جلسات ۳۵ تا ۳۶

بحث فلسفی علم

صفحات ۴۷ الی ۵۱ ج۱ المیزان

جلسات ۳۷ تا ۴۰

مراتب کفر و نفاق

آیات ۶ الی ۲۰ سوره بقره

صفحات ۵۲ الی ۵۶ ج۱ المیزان

جلسات ۴۱ تا ۵۳

خطاب های قرآنی (۴۱)،

تحدّی و اعجاز قرآن (۴۲_۴۷)،

معجزه و نظام علل و اسباب (۴۸_۵۳)

آیات ۲۱ تا ۲۵ سوره بقره

صفحات ۵۶ الی ۹۰ ج۱ المیزان

جلسات ۵۴ تا ۵۷

عظمت مَثَل‌های الهی (۵۴)،

نقض میثاق وعهد فطری توسط فاسقان (۵۵)،

مراتب سه عالم در حیات قبل از دنیا، در دنیا و بعد از دنیا (۵۶)

 

جلسات ۵۸ تا ۶۷

بحث مفصل «جبر و تفويض» و «أمر بین الأمرین» در سه بخش: بحث قرآنی (۵۸و۵۹)، بحث روایی (۶۰_۶۶)، بحث فلسفی (۶۷)

صفحات ۹۳ الی ۱۱۰ ج۱ المیزان

جلسات ۶۸ تا ۶۹

مقدمه بحث انسان شناسی

آیات ۲۸ و ۲۹ سوره بقره

صفحات ۱۱۰ الی ۱۱۴ ج۱ المیزان

جلسات ۷۰ تا ۷۶

خلافت الهی آدم و ارتباط آن با تعلیم تمام أسماء الهی به آدم : بحث قرآنی (۷۰_۷۴)، بحث روایی (۷۵و۷۶)

آیات ۳۰ تا ۳۳ سوره بقره

صفحات ۱۱۴ الی ۱۲۱ ج۱ المیزان

جلسات ۷۷ تا ۸۹

داستان آدم: سجده ملائکه بر آدم و استکبار شیطان (۷۷و۷۸)،

سکونت در بهشت (۷۹و۸۰)، عهد آدم (۸۱و۸۲)،

هبوط و توبه و نکات قرآنی و روایی (۸۳_۸۸)، بحث روایی (۸۹)

آیات ۳۴ تا ۳۹ سوره بقره

صفحات ۱۲۱ الی ۱۵۰ ج۱ المیزان